مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 14:202024-01-17اقتصادي

ایجاد تحول در معدنکاری و تولید اطلاعات پایه زمین شناسی در سایه تامین منابع مالی


رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه خاستگاه 7 درصدی ذخایر معدنی جهان در جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، گفت: با توافق سه جانبه منعقد شده می توان در سایه بهبود وضعیت تامین مالی و مشارکت شرکت های دانش بنیان در حوزه تولید اطلاعات پایه .

- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه خاستگاه 7 درصدی ذخایر معدنی جهان در جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، گفت: با توافق سه جانبه منعقد شده می توان در سایه بهبود وضعیت تامین مالی و مشارکت شرکت های دانش بنیان در حوزه تولید اطلاعات پایه و فعالیت های معدنکاری تحولات خوبی را رقم زد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا شهیدی گفت: با توجه به وابستگی حقوق دولتی معادن به معادن بزرگ و انگشت شمار کشور که تامین کننده بیش از 80 درصد درآمد در بحث حقوق دولتی هستند، کاهش ذخیره این معادن طی سال های آتی موجب بروز اختلال در روند توسعه بخش معدن و دریافت حقوق دولتی معادن به عنوان یکی از منابع درآمدی دولت خواهد شد که در این راستا برنامه ریزی و اجرای طرح های بزرگ اکتشاف حاکمیتی ضروری و حیاتی خواهد بود.

شهیدی با بیان این که معادن بزرگ و بعضا در کلاس جهانی ایران، انگشت شمار هستند؛ افزود: این محدودیت صرفا به جهت عدم استفاده از ظرفیت های تخصصی حوزه زمین شناسی و اکتشاف و همچنین نبود نگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد تحول در معدنکاری و تولید اطلاعات پایه زمین شناسی در سایه تامین منابع مالی

ایجاد تحول در معدنکاری و تولید اطلاعات پایه زمین شناسی در سایه تامین منابع مالی