مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 19:352024-01-02اقتصادي

سرانه مصرف آب در البرز باید 30 درصد کاهش یابد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به تشدید اثرات خشکسالی و افزایش بی رویه برداشت آب، اظهار کرد: نظارت بر منابع آب سطحی و زیر زمینی این استان با هدف کاهش مصارف غیر ضروری تشدید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، داود نجفیان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز، روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران به موضوع تغییر اقلیم و مصرف بالای آب در کشور و البرز اشاره کرد و افزود: امروز متوسط سرانه مصرف آب در کشور و البرز بیش از60 درصد از میانگین جهانی بیشتر است.

وی ادامه داد: سرانه مصرف آب در برخی روستاهای استان البرز به سبب احداث استخرهای آب 400 لیتر در شبانه روز است که بیش از چهار برابر میانگین جهانی است؛ میانگین مصرف جهانی آب 140 لیتر در شبانه روز است اما این میانگین در البرز بالای 250 لیتر محاسبه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : 22 تیم نظارتی برای پایش شبانه روزی منابع آبی در استان البرز تسکیل و فعال شده است و همین اساس شناسایی چاه های غیر مجاز آب و انسدادآنها به عنوان یک برنامه محوری در دستور کار شرکت آب منطقه ای البرز قرار گرفته است.

نجفیان اظهار کرد: با توجه به احداث استخر در ساختمان های ویلایی روستایی البرز، تصمیم جدی در این زمینه اتخاذ شده و نظارت ها تشدید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مصرف آب در البرز باید 30 درصد کاهش یابد

سرانه مصرف آب در البرز باید 30 درصد کاهش یابد