مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 20:252024-01-10اقتصادي

خط کشتیرانی کنگان- دمام ایجاد شود


معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ایجاد خط مستقیم کشتیرانی کنگان - دمام به عنوان دروازه تجاری ایران و عربستان یک ضرورت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان بوشهر، علی باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان بوشهر، اظهار داشت: این استان 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس است که همسایگی با 5 کشور حوزه خلیج فارس از دیگر ویژگی های این استان است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در استان بوشهر 41.

3 درصد بوده که رتبه سوم کشوری و در کنترل تورم این استان جز سه استان برتر معرفی شده است، افزود: بوشهر رتبه سومی تولید ناخالص داخلی استان بوشهر در کشور دارد.

  باستین عنوان کرد: استان بوشهر در سرانه درآمد کشور رتبه نخست را دارد و از 7 صنعت ملی نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی هسته ای، سیمان، شناورسازی، تجهیزات، تأسیسات دریایی، ساخت سکو و عرصه محصولات شیلات برخوردار است.

وی ، رتبه نخست استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی کشور را از دیگر ویژگی های این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: بوشهر رتبه سوم سطح زیر کشت و تولید خرما و جایگاه نخست در صادرات و رتبه سوم در واردات کالا در کشور است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با تشریح سیمای استان بوشهر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: 10 میدان نفتی دریایی و 10 میدان خشکی، تولید 14 درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط کشتیرانی کنگان- دمام ایجاد شود

خط کشتیرانی کنگان- دمام ایجاد شود