مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 07:452024-01-08بين الملل

ناسا اطلاعات ماموریت فضایی ژاپن را فاش کرد


ناسا از نخستین داده های ماموریت XRISM ژاپن پرده برداری کرد.

- در یک افشاگری منتشر شده توسط ناسا، از داده های اولیه ماموریت تصویربرداری و طیف سنجی اشعه ایکس ژاپن(XRISM) پرده برداری شده است که گنجینه ای از بینش کیهانی را در اختیار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تیم عملیات این ماهواره که قرار است اواخر امسال عملیات علمی آن آغاز شود، ما را با نگاهی گذرا به دنیای پرتوهای ایکس آشنا می کند.

هدف ماموریت XRISM به رهبری آژانس هوافضای ژاپن(JAXA) با همکاری ناسا و آژانس فضایی اروپا(ESA)، نفوذ به قلمروهای پوشیده از پرتوی ایکس کیهان و ارائه پنجره ای به سوزان ترین مناطق کیهان، ساختارهای عظیم و مناطقی با کشش گرانشی زیاد است.

ماهواره XRISM برخلاف ماهواره های رصدگر با نور مریی با انرژی های 2 تا 3 الکترون ولت می تواند پرتوی ایکس را تا قدرت 12 هزار الکترون ولت تشخیص دهد.

ماهواره XRISM مجهز به دو ابزار قوی موسوم به Resolve و Xtend است که از فناوری پیشرفته ای بهره می برد که برای متحول کردن درک ما از کیهان طراحی شده است.

ابزار Resolve یک طیف سنج میکروکالری متری است که در دمایی بسیار نزدیک به صفر مطلق کار می کند و داده های بی سابقه ای را در مورد پرتوهای ایکس منفرد ارائه می کند، انرژی های آنها را آشکار می کند و جزییاتی را که قبلاً دست نیافتنی بودند، درباره منابع آنها فاش می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا اطلاعات ماموریت فضایی ژاپن را فاش کرد

ناسا اطلاعات ماموریت فضایی ژاپن را فاش کرد