مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 14:352024-01-01سياسي

برغان چهاردهمین روستای برتر هدف گردشگری کشور شد


مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان البرز از انتخاب روستای گردشگری برغان به عنوان چهاردهمین روستای برتر هدف گردشگری کشور بر اساس شاخص های ملی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: 979 روستای هدف گردشگری کشور در طرح ارزیابی و رتبه بندی روستاهای هدف گردشگری بر اساس چهار شاخص جاذبه ، زیرساخت ، توسعه گردشگری و پایداری مورد بررسی قرار گرفتند.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز افزود: از این تعداد، 30 روستا در کشور به عنوان برترین روستاهای هدف گردشگری معرفی شدند که روستای برغان در ساوجبلاغ رتبه چهاردهم کشور را کسب کرد و در زمره روستاهای گروه A، به معنای روستاهای هدف گردشگری توسعه یافته قرار گرفت.

  خاکی همچنین افزود: روستاهای صالحیه نظرآباد نیز در بعد توسعه گردشگری روستای صالحیه رتبه 3 ملی را کسب کرد.

روستای برغان در 13 کیلومتری کرج قرار گرفته و دارای بافت قدیمی و باغ های فراوان است که در تمام فصول سال به ویژه بهار و تابستان می تواند پذیرای گردشگران باشد.

  حسینیه اعظم برغان که هر ساله تعزیه قدیمی ایام محرم در آن برگزار می شود، پل تاریخی برغان، چنار کهن سال مسجد جامع، درخت پیر سپیدار و تپه باستانی قلعه کش کلا جز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برغان چهاردهمین روستای برتر هدف گردشگری کشور شد

برغان چهاردهمین روستای برتر هدف گردشگری کشور شد