مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 21:452024-01-20سياسي

سردار جعفرآبادی: پرتاب و تست تحقیقاتی ماهواره بر قائم - 105 سال آینده انجام می شود


فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: گام بعدی ماهواره بر قائم 105 است که موتورهای قوی تری دارد و ساختار آن جدیدتر است.

در سال آینده پرتاب و تست تحقیقاتی ماهواره بر قائم - 105 را خواهیم داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران امشب در گفتگو با خبر 21 شبکه خبر سیما با اشاره به پرتاب ماهواره ثریا توسط ماهواره بر قائم -100 گفت: امروز برگ زرینی از تاریخ فضایی کشور ورق خورد و پرتاب امروز از چند جهت حائز اهمیت بود.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران افزود: پرتاب با یک ماهواره بر تماماً سوخت جامد ایرانی که برای اولین بار توانست یک ماهواره ایرانی را در مدار قرار بدهد، انجام شد.

سردار حاجی زاده گفت: برای اولین بار ماهواره بر توانست ماهواره را در مدار 750 کیلومتری قرار بدهد که کشور ما برای اولین بار این مدار را فتح می کند.

وی ادامه داد: سپاه تاکنون فقط ماهواره های داخلی خود که شامل سه گانه نور بود را پرتاب کرده بود ولی امروز توانستیم یک خدمت به دولت انجام بدهیم و یک ماهواره متعلق به دولت و پژوهشگاه فضایی ایران را پرتاب کنیم.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران بیان کرد: همانگونه که سپاه در عرصه های مختلف به دولت خدمات رسانی می کند در عرصه فضایی پس از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردار جعفرآبادی: پرتاب و تست تحقیقاتی ماهواره بر قائم - 105 سال آینده انجام می شود

سردار جعفرآبادی: پرتاب و تست تحقیقاتی ماهواره بر قائم - 105 سال آینده انجام می شود