مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 08:552024-01-07حوادث

کشف 653 قلم اشیا از سوداگران اشیای تاریخی در آذربایجان غربی


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: طی 9 ماهه امسال 653 قلم اشیا از قاچاقچیان و سوداگران اشیای تاریخی کشف شده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: طی 9 ماهه امسال 653 قلم اشیا از قاچاقچیان و سوداگران اشیای تاریخی کشف شده است.

بهزاد حجابی در گفت و گو با ایسنا افزود: در 9 ماهه امسال 69 قلم از این اشیا در شهرستان سلماس، 44 قلم در شهرستان سردشت و 540قلم توسط گمرک بازرگان از قاچاقچیان و سوداگران اشیای تاریخی طی عملیات مشترک با نیروی انتظامی کشف شده است.

وی با اشاره به اهم اقدامات و عملکرد 9 ماهه یگان حفاظت میراث فرهنگی استان افزود: طی بازه زمانی مذکور 2598 مورد سرکشی از تپه ها و بافت تاریخی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی از انهدام 17 مورد باند حفاری غیرمجاز در استان خبرداد و گفت: در این راستا 71 پرونده قضایی تشکیل شده است که منجر به دستگیری 49 نفر شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری 12 مورد فلزیاب نیز کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 50 درصدی کشف را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 653 قلم اشیا از سوداگران اشیای تاریخی در آذربایجان غربی

کشف 653 قلم اشیا از سوداگران اشیای تاریخی در آذربایجان غربی