مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 15:252023-12-25فرهنگي

تدوین تقویم برنامه های فرهنگی موقوفه استاد پرویز اذکایی


رییس هیأت امنای موقوفه فرهنگی استاد پرویز اذکایی گفت: تقویم فرهنگی موقوفه دکتر پرویز اذکایی به منظور اجرای نیت واقف تدوین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، اکبر ایرانی ظهر امروز در نشست خبری نخستین دوسالانه جایزه کتاب استاد پرویز اذکایی در دفتر خبرگزاری ایسنا از برگزاری نخستین دوسالانه جایزه کتاب استاد پرویز اذکایی در همدان خبر داد و اظهار کرد: زنده یاد اذکایی یکی از بزرگترین ایران شناسان و همدان شناسان معاصر بود.

وی با بیان اینکه این استاد فرهیخته جزو نسل چند دانشی و دانشمندان ذی فنون به شمار می رفت افزود: به تعبیری استاد در زمینه های مختلف آثار تحقیقی و پژوهشی داشت به طوری که در حوزه نسخه شناسی و فهرست نویسی کتاب الفهرست ماقبل الفهرست دوجلدی و مربوط به نسخه های خطی پیش از دوره اسلامی در زبان های مختلف مربوط به تمدن اسلامی را برای نخستین بار تألیف کرد.

  رییس هیأت امنای موقوفه فرهنگی استاد پرویز اذکایی خاطرنشان کرد: استاد در حوزه ابوریحان شناسی نیز در ایران یگانه است و تحقیق و تصحیح متن عربی و ترجمه به فارسی کتاب الآثار الباقیه از ابوریحان بیرونی را از خود به جا گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه ترجمه بخشی از اثر قانون مسعودی و تک نگاشتی از ابوریحان بیرونی را در کارنامه دارد بیان کرد: استاد اذکایی به نوعی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین تقویم برنامه های فرهنگی موقوفه استاد پرویز اذکایی

تدوین تقویم برنامه های فرهنگی موقوفه استاد پرویز اذکایی