مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 13:002024-01-20اقتصادي

حل مسئله بحران جمعیت نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری


اگرچه دو سالی می شود که از اجرای طرح جوانی جمعیت می گذرد اما این سیاست به نظر می رسد کمتر مورد توجه جامعه قرارگرفته  و نگرانی ها از به هم خوردن تعادل ساختار سنی کشور، - ایسنا/خراسان رضوی اگرچه دو سالی می شود که از اجرای طرح جوانی جمعیت می گذرد اما این سیاست به نظر می رسد کمتر مورد توجه جامعه قرارگرفته  و نگرانی ها از به هم خوردن تعادل ساختار سنی کشور، کاهش جمعیت و رفتن به سمت سالمندی همچنان وجود دارد.

نکته قابل تأمل در این موضوع این است که حدود نیمی از جمعیت کشورمان وارد میانسالی شده اند و باید به این مسئله که ابعاد پیچیده ای دارد بیشتر توجه شود.

لزوم تغییر نگرش جامعه درباره فرزندآوری احمد اکبری، روانشناس بالینی و استادیار دانشگاه آزاد مشهد در همین رابطه به ایسنا گفت: نکته مهم در خصوص نگرش جامعه به مقوله فرزندآوری این است که رفتارهای گروهی، مجموعه ای از رفتارهای فردی است و بر اساس اینکه هر رفتار منشعب از نگرش هاست و نگرش های مبتنی بر دانش افراد هستند می توان این رفتار جامعه را بررسی کرد.

وی ادامه داد: در دهه های گذشته، نگرش نسبت به مقوله ازدواج، انتخاب همسر و حتی جدایی و طلاق و فرزندآوری سنتی بود، اما در حال حاضر نگرش در این مقوله ها متحول شده و تصمیم گیری درمورد فرزندآوردن مثل قبل به شکل تصادفی نیست و مبنای آن یک سری نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مسئله بحران جمعیت نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری

حل مسئله بحران جمعیت نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری