مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 07:502024-01-01پزشكي

تدوین 2 مگاپروژه با موضوع «سقط جنین» و « ناباروری» در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در دولت سیزدهم و به منظور اجرای طرح جوانی جمعیت، 2 مگاپروژه علمی و تحقیقاتی با موضوع «سقط جنین» و « ناباروری» در این دانشگاه تدوین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، الهام رییسی گفت: جوانی جمعیت، تحقیقات مسأله محور و اثرگذار با رویکرد پاسخگویی اجتماعی، توسعه فناوری سلامت، ارتقای جایگاه بین المللی، بهره وری و درآمدزایی از سیاست های کلی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در دولت سیزدهم است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در راستای تحقق جوانی جمعیت مسئله سقط خودبه خودی جنین و احتمال پایین بودن نرخ باروری با بررسی شیوع و عوامل خطر بیماری، تاثیر سبک زندگی، عوامل محیطی، تغذیه و مصرف دارو از سوی مراکز تحقیقات این دانشگاه مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا به مراکز تحقیقاتی مدل سازی در سلامت، پرستاری و مامایی جامعه نگر، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، پژوهشکده علوم پایه سلامت در مرکز تحقیقات بیوشیمی بالینی و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ماموریت های ویژه ای داده شد.

رییسی اضافه کرد: تشکیل کمیته علمی صیانت از جوانی جمعیت، تدوین 2 مگاپروژه سقط جنین و ناباروری و اختصاص حداقل پنج درصد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین 2 مگاپروژه با موضوع «سقط جنین» و « ناباروری» در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تدوین 2 مگاپروژه با موضوع «سقط جنین» و « ناباروری» در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد