مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 16:252024-01-13پزشكي

دو واکسن جدید وارد برنامه واکسیناسیون کشوری شد


رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که واکسن های روتاویروس و پنوموکوک از بهمن ماه به برنامه ایمن سازی کشور افزوده و واکسیناسیون احتمالا از یک استان آغاز شود و در با تامین واکسن در هفته های بعد در سراسر کشور، - رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که واکسن های روتاویروس و پنوموکوک از بهمن ماه به برنامه ایمن سازی کشور افزوده و واکسیناسیون احتمالا از یک استان آغاز شود و در با تامین واکسن در هفته های بعد در سراسر کشور، انجام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید محسن زهرایی با بیان اینکه واکسن روتاویروس که از اسهال های شایع در کودکان پیشگیری می کند در سه نوبت 2، 4 و 6 ماهگی قابل تزریق است، افزود: واکسن روتاویروس به صورت خوراکی مصرف می شود.

وی با اشاره به فرم تزریقی واکسن پنوموکوک، یادآور شد: بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن سازی، این واکسن نیز در سنین 2، 4 و 12 ماهگی برای نوزادان قابل تزریق است.

در حال حاضر شبکه بهداشت کشور آماده ورود این واکسن هاست تا پس از فراهم شدن شرایط، این دو واکسن نیز به گروه هدف تزریق شود.

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت از تلاش های مجموعه های واکسن ساز دانش بنیان داخلی برای ساخت این دو واکسن خبر داد و گفت: امی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو واکسن جدید وارد برنامه واکسیناسیون کشوری شد

دو واکسن جدید وارد برنامه واکسیناسیون کشوری شد