مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 17:102023-12-30بين الملل

نخستین واکنش لندن به حمله بی سابقه مسکو به کی یف


وزارت دفاع انگلیس در پی حملات گسترده مسکو علیه کی یف، از ارسال 200 سامانه پدافند هوایی به اوکراین خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مهر نوشت: به نقل از راشاتودی، به دنبال تازه ترین حملات موشکی و پهپادی روسیه علیه اوکراین، لندن اعلام کرد که 200 سامانه پدافند هوایی برای کی یف ارسال خواهد کرد.

براساس اعلام وزارت دفاع انگلیس، سامانه های پدافندی آسرام/ موشک هوابه هوای کوتاه برد پیشرفته که لندن برای کی یف فراهم خواهد آورد، در ابتدا برای شلیک از طریق جنگنده های طوفان انگلیسی و اف-35 آمریکایی طراحی شده بود اما لندن پارسال سامانه های پدافند هوایی را تولید کرد که می توان آنها را از زمین نیز پرتاب کرد و سربازان کی یف را برای کار با آنها آموزش داد.

اوکراین پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که زیر گسترده ترین و شدیدترین آتش حملات پهپادی و موشکی روسیه قرار گرفته که از آغاز جنگ اوکراین در فوریه 2022 بی سابقه بوده است.

کی یف اعلام کرد که در این حمله گسترده، دست کم 158 پرتابه را شناسایی کرده است و مدعی شد که 27 پهپاد و 87 موشک کروز را سرنگون کرده است.

همچنین در پی این حمله، 30 نفر کشته و 160 تن زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه پیش تر اعلام کرده بود که نیروهای این کشور در روزهای اخیر، 50 فقره حمله گروهی و یک رشته حمله گسترده علیه اوکراین تدارک دیده و زیرساخت های نظامی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین واکنش لندن به حمله بی سابقه مسکو به کی یف

نخستین واکنش لندن به حمله بی سابقه مسکو به کی یف