مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 13:402024-01-17سياسي

موشک بالستیک چیست؟


موشک بالستیک Ballistic missile  به موشک هایی  می گویند که تا ارتفاع بسیار بالایی اوج می گیرند (که قسمتی از راه با موتور و مابقی راه را با استفاده از نیروی جاذبه زمین به سمت هدف می روند که مانند یک سقوط آزاد البته با هدایت صحیح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، موشک های بالستیک معمولاً ارتفاع بسیار بالایی می گیرند و برخی از موشک های بالستیک که برد بسیار بالایی دارند حتی از جو زمین نیز خارج می شوند و با استفاده از ماشین ورود مجدد RV  به جو بازمی گردند.

موشک بالستیک در حقیقت یک ماشین تحویل موشک-مولد، شامل سیستم رهیابی و محفظه حمل مهمات است که اساساً علیه اهداف زمینی و سطحی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع گوناگون موشک های بالستیک معمولاً بر حسب برد طبقه بندی می شوند.

نوع خاصی از موشک های بالستیک وجود دارد که از زیردریایی ها شلیک می شود و SBLM نام دارد.

در ساخت موشک های بالستیک، مبحث پیشرانه که مشخص کننده برد موشک است مهمترین مسئله محسوب می شود و پس از آن میزان توانایی حمل مهمات که قدرت تخریب آن را افزایش می دهد.

  تاریخچه اولین موشک بالستیک A-4 نام داشت که معمولاً با نام موشک وی-2 (اصطلاح آلمانی 2-Vergeltungswaffe به معنی سلاح انتقامی 2 شناخته می شود که بین سال های 1930 تا 1940 میلادی توسط آلمان نازی و زیر نظر ورنر فون براون در ورماخت ساخته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موشک بالستیک چیست؟

موشک بالستیک چیست؟