مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 16:202024-01-01اقتصادي

طراحی و ساخت«اَبر ترانسفورماتور» ایران در زنجان


ساخت نخستین و بزرگترین ابر ترانسفورماتور کشور در شرکت ایران ترانسفو، به منظور اتصال قوی و محکم شبکه برق آسیای مرکزی و اوراسیا به شبکه برق کشورمان ساخته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی شرکت ایران ترانسفو، به منظور اتصال قوی و محکم شبکه برق آسیای مرکزی و اوراسیا به شبکه برق ایران از طریق خط انتقالEHV، تفاهم نامه ای مابین گروه صنعتی ایران ترانسفو و شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان منعقد شد.

طبق این تفاهم نامه مقرر شد طراحی و ساخت نخستین و بزرگترین ابر ترانسفورماتور 500 کیلو وات 600 مگاوات آمپر کشور در شرکت ایران ترانسفو انجام شود.

ازآنجایی که پست 63/230/400/500 کیلووات شهید چمران آزادشهر استان گلستان احداث و در دست توسعه است، این ترانسفورماتور پرقدرت به منظور اتصال قوی به شبکه برق اوراسیا و آسیای مرکزی از طریق کریدور جنوب دریای خزر استفاده خواهد شد؛ از سوی دیگر این ابر ترانسفورماتور برای تثبیت فرکانس و ولتاژ و مبادله توان و انرژی با کشورهای هم جوار نیازمند خطوط EHV است.

موسوی تاکامی، مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان با اشاره به امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: ایران ترانسفو به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده ترانسفورماتورهای قدرت در خاورمیانه با بهره گیری از توان متخصصان داخلی و تجربه گران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی و ساخت«اَبر ترانسفورماتور» ایران در زنجان

طراحی و ساخت«اَبر ترانسفورماتور» ایران در زنجان