مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 08:352023-12-28پزشكي

ابتلا به سرطان روده در یزد، بالاتر از متوسط کشوری است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: سالانه بیش از 200 مورد جدید ابتلا به سرطان روده بزرگ در استان شناسایی می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، دکتر محسن میرزایی صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یزد رتبه سوم شیوع سرطان روده بزرگ هم در زنان و هم در مردان را داراست.

وی افزود: از ابتدای سال 1400 تاکنون از بین 190 هزار فرد 50 تا 69 ساله در استان، 35 هزار نفر در برنامه غربالگری و تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ شرکت کردند که از این بین چهار هزار و 160 نفر جهت ارزیابی های تکمیلی به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به اهمیت تشخیص زودرس این بیماری، برنامه غربالگری و تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ در تمام مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های بهداشت و خانه های بهداشت به صورت رایگان در حال اجرا است و به افراد گروه سنی 50 تا 69 سال توصیه می شود که در این غربالگری شرکت کنند.

میرزایی تصریح کرد: همچنین از آنجا که زمینه ارثی می تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد، شرکت اطرافیان درجه یک و 2 افراد مبتلا به سرطان یا پولیپ یا بیماری التهابی روده بزرگ، در این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا به سرطان روده در یزد، بالاتر از متوسط کشوری است

ابتلا به سرطان روده در یزد، بالاتر از متوسط کشوری است