مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 07:502024-01-09پزشكي

چشم های تنبل را زود شناسایی کنید


یک متخصص چشم پزشکی با بیان اینکه تنبلی چشم بعد از سن 10 سالگی قابل درمان نیست، زمان طلایی برای رفع این عارضه را تا سن پنج سالگی عنوان کرد.

- ایسنا/کرمانشاه یک متخصص چشم پزشکی با بیان اینکه تنبلی چشم بعد از سن 10 سالگی قابل درمان نیست، زمان طلایی برای رفع این عارضه را تا سن پنج سالگی عنوان کرد.

دکتر جلیل امیدیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بینایی چشم بعد از تولد به مرور کامل می شود، گفت: نوزادان هنگام تولد، بخش سخت افزاری بینایی(چشم و ساختار آن) را دارند، اما بخش نرم افزاری بینایی آنها که همان ارتباطات عصبی بین مغز و چشم است کامل نبوده و به تدریج با افزایش سن کامل می شود.

وی افزود: این ارتباطات عصبی و این مدارهای بینایی به تدریج با دریافت محرک های بینایی شکل گرفته و کامل می شود و اگر به هر دلیل این محرک های بینایی به چشم نرسد و چشم از دریافت آنها محروم شود، این ارتباطات کامل نشده و چشم کودک به اصطلاح تنبل می شود.

امیدیان آب مروارید، ضعیف بودن چشم و یا انحراف چشم را از جمله علل ایجاد تنبلی چشم عنوان کرد و افزود: در صورت وجود این عوامل، چشم کودک محرک های بینایی را به خوبی دریافت نکرده و همین امر موجب تنبل شدن چشم او می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم های تنبل را زود شناسایی کنید

چشم های تنبل را زود شناسایی کنید