مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 دی 1402 ساعت 16:402024-01-04اقتصادي

مجموع ذخایر سد های تهران، کمتر از 15 درصد


ورودی آب به سد های تهران در سال آبی جاری مناسب نبوده و در حال حاضر مجموع ذخایر سد های پنج گانه تأمین آب شرب تهران حدود 15درصد است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از برنا، کاهش بارش ها در کشور و افزایش خروجی آب از سد ها ضرورت مدیریت مصرف را چند برابر کرده است.

این وضعیت در تهران به خصوص در سامانه شرق نگران کننده تر شده است.

  متاسفانه مردم بحران آب در کشور را جدی نگرفته اند و شاید فکر می کنند وقت زیادی برای صرفه جویی دارند، اما دریغ از آنکه ایران وارد چهارمین سال خشکسالی شده است.

الگوی مصرف در پایتخت 12 هزار لیتر در ماه برای خانوار (5/3 نفره) است و خانوار مجاز به مصرف در این سقف هستند و در صورت رعایت به عنوان خوش مصرف تلقی می شوند.

طبعاً افراد مسئولیت پذیر و متعهد طبق الگوی مصرف گام برمی دارند.

خانواری که بین 12 تا 24 هزار لیتر در ماه مصرف آب داشته باشند، پرمصرف تلقی می شوند، ولی با این حساب، قانون تا حدودی با این افراد مدارا می کند تا به سقف مجاز بازگردند، اما خانوار هایی که بیش از 24 هزار لیتر در ماه مصرف آب دارند، به عنوان بدمصرف به شمار می روند و قانونگذار، مجری را ملزم به برخورد با این افراد کرده است؛ بنابراین ابتدا به این خانوار ها تا سه مرتبه اخطار داده می شود و در صورت تمکین نکردن، اقدام به قطع موقت مصرف آب آن ها می شود، البته موضوع مصر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجموع ذخایر سد های تهران، کمتر از 15 درصد

مجموع ذخایر سد های تهران، کمتر از 15 درصد