مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 11:352023-12-26اقتصادي

چرا صندوق فولاد ورشکسته شد؟/ قرار نبود مسیر افزایش سن بازنشستگی شتابان باشد


مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ضمن بررسی عواملی که موجب بحرانهای صندوقهای بازنشستگی شدند، وضعیت این صندوق طی سالهای اخیر را بررسی کرد.

- مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ضمن بررسی عواملی که موجب بحرانهای صندوقهای بازنشستگی شدند، وضعیت این صندوق طی سالهای اخیر را بررسی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدحجت کاظمی در نشستی خبری درخصوص وضعیت صندوق بازنشستگی فولاد اظهار کرد: شنیده اید که می گویند بحران صندوقهای بازنشستگی در سیاستهای کلان کشور یکی از سومین بحرانهای کلان است که به عقیده بنده این اولین بحران است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث صندوق های بازنشستگی در کشور نیازمند برنامه های کلان هستیم، گفت: در قانون بودجه سال جاری بیش از 17 درصد و به عبارتی بیش از 340 هزار میلیاردتومان فقط برای پرداخت حقوق مستمری بگیران سه صندوق اختصاص یافته است.

وی افزود: در اکثر کشورهای دنیا، دولت به صندوقها کمک نمی کند بلکه صندوق ها از محل سود خود به دولت ها کمک می کنند اما در کشور ما دولت وارد کار شده و سالانه مبالغ کلانی از بودجه صرف پرداخت مستمری ها می شود که سال به سال وابستگی به این تعهدات در صندوقها بیشتر می شود.

کاظمی با بیان اینکه اکثر صندوق ها در وضعیت نامطلوبی قرار دارند، تاکید کرد: باید چاره و برنامه ای بیاندیشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا صندوق فولاد ورشکسته شد؟/ قرار نبود مسیر افزایش سن بازنشستگی شتابان باشد

چرا صندوق فولاد ورشکسته شد؟/ قرار نبود مسیر افزایش سن بازنشستگی شتابان باشد