مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 08:452024-01-15فرهنگي

اقتباس ادبی در هنرهای نمایشی بسیار کمرنگ است


یک کارگردان تئاتر با اشاره به بی رغبتی فعالان هنرهای نمایشی به اقتباس از متن های ادبی، گفت: امروزه اقتباس ادبی در حوزه هنرهای نمایشی بسیار کمرنگ است و وضعیت مطلوبی ندارد.

- ایسنا/خوزستان یک کارگردان تئاتر با اشاره به بی رغبتی فعالان هنرهای نمایشی به اقتباس از متن های ادبی، گفت: امروزه اقتباس ادبی در حوزه هنرهای نمایشی بسیار کمرنگ است و وضعیت مطلوبی ندارد.

سیدصادق فاضلی در گفت وگو با ایسنا، گفت: کارگردان ها، نمایشنامه نویسان و هنرمندان جوان و تازه کار از اقتباس ادبی در تولیداتشان اقبال کمی دارند.

وی ادامه داد: بیشتر کارگردان ها سعی می کنند خود تالیف نمایشنامه را به عهده بگیرند و این در حالی است که آثار تالیفی آن ها قطع به یقین به آثار ادبی بزرگ نخواهد رسید و به همین دلیل است که نمایشنامه بسیاری از کارهای اجرایی قوی نیستند.

او با تاکید بر بهره گیری فیلم سازان جوان از آثار ادبی، افزود: فیلم سازان جوان و تازه کار باید درک درست تری از ادبیات داشته باشند و به اقتباس از بزرگان ادبیات ایران و جهان روی آورند.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: اقتباس ادبی در هنرهای نمایشی به هنرمندان، نمایشنامه نویسان و کارگردان های امروزی می تواند بهترین درس و آموزش را برای موفقیت در این حوزه بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتباس ادبی در هنرهای نمایشی بسیار کمرنگ است

اقتباس ادبی در هنرهای نمایشی بسیار کمرنگ است