مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 16:552024-01-14سياسي

تحقیر دشمن؛ دیروز انگلیس، امروز آمریکا


«دیپلماسی دریایی» از جمله استراتژی هایی است که آمریکا و انگلیس در بزنگاه ها از آن با هدف تهدید و ارعاب دیگر کشورها استفاده می کنند.

اما در حال حاضر این رویکرد زورگویانه و مستکبرانه، - فارس پلاس؛ مسعود اکبری در یادداشتی نوشت: 1-روز پنجشنبه- 21 دی ماه- نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نفتکش آمریکایی را با حکم قضایی در آب های دریای عمان توقیف کرد.

به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST توقیف شد.

نفتکش متخلف یاد شده در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST  در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی و تایید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد.

2- در مردادماه 1398 نیروی دریایی سپاه پاسداران به تلافی توقیف غیرقانونی یک نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق توسط انگلیس، یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرد.

  در آن مقطع یک فرمانده نیروی دریایی سابق انگلیس ابراز نگرانی کرد که مالکان برخی کشتی های بازرگانی شاید تصمیم بگیرند پرچم ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقیر دشمن؛ دیروز انگلیس، امروز آمریکا

تحقیر دشمن؛ دیروز انگلیس، امروز آمریکا