مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 14:402024-01-08ورزشي

اطلاعات ماموریت فضایی ژاپن لو رفت!


ناسا از داده های اولیه ماموریت تصویربرداری و طیف سنجی اشعه ایکس ژاپن پرده برداری کرد که گنجینه ای از بینش کیهانی را در اختیار دارد.

- جی پلاس، در یک افشاگری منتشر شده توسط ناسا، از داده های اولیه ماموریت تصویربرداری و طیف سنجی اشعه ایکس ژاپن (XRISM) پرده برداری شده است که گنجینه ای از بینش کیهانی را در اختیار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ تیم عملیات این ماهواره که قرار است اواخر امسال عملیات علمی آن آغاز شود، ما را با نگاهی گذرا به دنیای پرتو های ایکس آشنا می کند.

هدف ماموریت XRISM به رهبری آژانس هوافضای ژاپن (JAXA) با همکاری ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA)، نفوذ به قلمرو های پوشیده از پرتوی ایکس کیهان و ارائه پنجره ای به سوزان ترین مناطق کیهان، ساختار های عظیم و مناطقی با کشش گرانشی زیاد است.

ماهواره XRISM برخلاف ماهواره های رصدگر با نور مریی با انرژی های 2 تا 3 الکترون ولت می تواند پرتوی ایکس را تا قدرت 12 هزار الکترون ولت تشخیص دهد.

ماهواره XRISM مجهز به دو ابزار قوی موسوم به Resolve و Xtend است که از فناوری پیشرفته ای بهره می برد که برای متحول کردن درک ما از کیهان طراحی شده است.

ابزار Resolve یک طیف سنج میکروکالری متری است که در دمایی بسیار نزدیک به صفر مطلق کار می کند و داده های بی سابقه ای را در مورد پرتو های ایکس منفرد ارائه می کند، انرژی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاعات ماموریت فضایی ژاپن لو رفت!

اطلاعات ماموریت فضایی ژاپن لو رفت!