مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 16:352023-12-22پزشكي

پویش ملی سلامت تا 18 دی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماری فشار خون و دیابت عامل مرگ و میر بسیاری از افراد در جامعه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج سعید جاودان سیرت در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مرکز استان به مناسبت پویش ملی سلامت از مرگ و میر بسیاری از افرادجامعه بر اثرعدم اطلاع از فشارخون و دیابت و عدم مراقبت در سطح استان و کشور خبرداد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از 20 آبان ماه تا 18 دی ماه پویش بیماری دیابت و فشارخون به صورت رایگان در سطح کشور در حال اجرا است و هدف از اجرای آن تشخیص زودهنگام این بیماری ها و اطلاع به مردم در خصوص مشکلات آن است و افراد بالای 18 سال و زنان در هر سنی مورد بررسی قرار می گیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بیشترین مرگ ومیر مرتبط با بیماری های غیر واگیر در سطح دنیا به علت ابتلا به دیابت و فشارخون است و هرساله بیش از 20 میلیون نفر در سطح دنیا فوت می شوند و این موضوع به علت عدم اطلاع از فشارخون و دیابت و عدم مراقبت است.

 جاودان سیرت ادامه داد: ارتقای آگاهی مردم استان و اهمیت مراقبت از خودشان از فاکتورهای مهم است و این پارامترها باید بررسی شود و از طرفی در بررسی آماری بیش از 30 درصد افراد مبتلا به دیابت و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویش ملی سلامت تا 18 دی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

پویش ملی سلامت تا 18 دی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد