مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 09:052023-12-30اقتصادي

ظرفیت خوب گیاهان دارویی و ارقام گیاهی در ایران و ضرورت توجه به این صنعت


براساس تخمین سازمان بهداشت جهانی حدود 80 درصد جمعیت جهان از گیاهان و دیگر داروهای سنتی برای درمان استفاده می کنند.

- ایسنا/زنجان کارشناس گیاهان دارویی گفت: براساس تخمین سازمان بهداشت جهانی حدود 80 درصد جمعیت جهان از گیاهان و دیگر داروهای سنتی برای درمان استفاده می کنند.

صالح گلناری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی در سال 2015 تقاضای گیاهان دارویی سالانه 14 میلیارد دلار بود و تا سال 2050 این میزان به 5 تریلیون دلار خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت گیاهان دارویی، تصریح کرد: اثرات جانبی داروهای سنتزی، مردم را به سوی استفاده از داروهای با منشا گیاهی سوق داد؛ یعنی در سال های اخیر استفاده از گیاهان دارویی به دلیل اثبات اثرات مفید آن، ارزان بودن، نداشتن اثرات جانبی و هم چنین سازگار بودن با محیط زیست روزبه روز در حال افزایش است.

گلناری با بیان این که ایجاد فرصت های مناسب سرمایه گذاری برای تولید بیشتر گیاهان دارویی در بخش کشاورزی حائز اهمیت است، اضافه کرد: صد میلیارد دلار سالانه گردش مالی گیاهان دارویی در جهان است که این رقم روز به روز بیشتر می شود.

وی با بیان این که گیاهان دارویی زمینه فراوانی برای پول سازی دارد و شاخه پردرآمدی است، اذعان کرد: در ایران 4 درصد از داروها منشا گیاهی دارند ولی در کشورهایی مث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت خوب گیاهان دارویی و ارقام گیاهی در ایران و ضرورت توجه به این صنعت

ظرفیت خوب گیاهان دارویی و ارقام گیاهی در ایران و ضرورت توجه به این صنعت