مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 12:402024-01-02پزشكي

گزارشی از آمار 50 درصدی مرگ های زودرس


بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، بیش از 47 درصد ایرانی ها به مرگ زودرس و بیش از 22 درصد ایرانی ها در بازه مرگ های خیلی زودرس فوت می کنند.

دیروز علیرضا زالی، -  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از آرمان امروز در حالی که طی چندماه گذشته وزیر بهداشت بار ها اعلام کرد که ایران در تمامی شاخص های سلامت رتبه برتر منطقه را دارد، رییس دانشگاه علوم پزشکی در نشستی مدعی شده که بخش زیادی از فوتی ها در ایران مربوط به شهروندانی است که به مرگ زودرس مرده اند و زیر 70 سال سن دارند.

 براساس تعاریف ارائه شده، مرگ های 50 تا 70 سال در ردیف مرگ های زودرس و مرگ های زیر 50 سال در طیف مرگ های بسیار زودرس، طبقه بندی می شوند.

بر این اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، بیش از 47 درصد ایرانی ها به مرگ زودرس و بیش از 22 درصد ایرانی ها در بازه مرگ های خیلی زودرس فوت می کنند.

دیروز علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مرگ زیر 70 سال را مرگ زودرس عنوان کرد و در این رابطه گفت: مرگ های زودرس از مسائلی است که در پایتخت مطرح می شود.

بی شک منظور او از پایتخت معضل استرس بالاتر از میانگین کشوری که شامل مردم پایتخت می شود، آلودگی هوا و… است.

وی همچنین الگوی تغذیه نامناسب، فعالیت فیزیکی نامنظم، رفتار های ناسالم و اصلاح سبک زندگی را دلیل مرگ های زودرس دانست و در ادامه صحبت هایش به آمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از آمار 50 درصدی مرگ های زودرس

گزارشی از آمار 50 درصدی مرگ های زودرس