مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 10:552024-01-14بين الملل

کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرد


کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، پیونگ یانگ یک موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرده که نخستین پرتاب موشکی در ماه جاری میلادی است.

- کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، پیونگ یانگ یک موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرده که نخستین پرتاب موشکی در ماه جاری میلادی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رییس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، این پرتاب امروز انجام شد اما جزییات بیشتری درباره اینکه این موشک تا چه فاصله ای شلیک شده، در دست نیست.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع کره جنوبی نیز گزارش کرد، یک موشک احتمالی بالستیک از سوی کره شمالی پرتاب شده است.

این نخستین پرتاب موشکی کره شمالی از زمان شلیک موشک بالستیک بین قاره ای این کشور با سوخت جامد هوآسونگ-18 در 18 دسامبر 2023 است؛ این موشک برای حمله به سرزمین اصلی آمریکا طراحی شده است.

پرتاب موشکی امروز چند روز پس از آن انجام شده که پیونگ یانگ چندین گلوله خمپاره در نزدیک مرز دریایی با کره جنوبی شلیک کرد و باعث شد تا سئول نیز در همان منطقه رزمایش هایی انجام دهد.

در روزهای گذشته، کره شمالی لفاظی های جنگی خود را علیه رقبایش تشدید کرده است.

اخیرا، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی، دولت سئول را دشمن اصلی پیونگ یانگ خطاب کرده و گفته اگر کره جنوبی دست به اقدامات تحریک آمیز بزند، محو می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرد

کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرد