مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 14:252023-12-30اقتصادي

اجرای سیستم هوشمند آبیاری در 20 هکتار از اراضی کشاورزی تویسرکان


مدیر جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان از اجرای سیستم هوشمند آبیاری در 20 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان از اجرای سیستم هوشمند آبیاری در 20 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سجاد محمداصغری از اجرای سیستم هوشمند آبیاری در 20 هکتار از اراضی کشاورزی تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: سیستم آبیاری هوشمند با استفاده از داده های مزرعه در هر لحظه، بهترین زمان آبیاری و حجم آب مصرفی را مشخص می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کمبود منابع آبی بخش کشاورزی، استفاده بهینه از منابع آب، تسهیل کارهای کشاورزی، باغبانی و افزایش بازدهی اهمیت زیادی دارد، افزود: آبیاری هوشمند به عنوان یک راهکار مناسب برای دستیابی به این هدف شناخته می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان خاطرنشان کرد: سیستم آبیاری هوشمند داده محور است، از همین رو با ارائه برنامه بهینه آبیاری با زبان ساده به کشاورز، تسهیل کارهای کشاورزی و باغداری را در پی دارد.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا به منظور اجرای این طرح کاربردی مساحت 70 هکتار درنظر گرفته شده که از این مساحت 20 هکتار به طرح اختصاص یافته است، ادامه داد: ترکیب کشت مزرعه پایلوت شامل گندم، کلزا، سیر، چغندرقند، یونجه و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای سیستم هوشمند آبیاری در 20 هکتار از اراضی کشاورزی تویسرکان

اجرای سیستم هوشمند آبیاری در 20 هکتار از اراضی کشاورزی تویسرکان