مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 09:152024-01-10اقتصادي

تولید 2 میلیون نشاء در دهکده گیاهان دارویی گلستان


معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گلستان از تولید دو میلیون نشاء گیاهان دارویی در دهکده گیاهان دارویی این نهاد خبر داد و افزود: عمده نشاهای تولید شده به منظور کشت به کشاورزان سطح استان ارائه شده است.

- ایسنا/گلستان معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گلستان از تولید دو میلیون نشاء گیاهان دارویی در دهکده گیاهان دارویی این نهاد خبر داد و افزود: عمده نشاهای تولید شده به منظور کشت به کشاورزان سطح استان ارائه شده است.

محسن قلی پور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی گلستان با توجه به ظرفیت استان یکی از محورهای پژوهشی خود را پرورش گیاهان قرار داده است، اظهار کرد: در همین راستا موافقت نامه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تنظیم شده تا با احداث مجموعه ای بزرگ در شهر صادق آباد شهرستان گالیکش اولین مجموعه ای که در ساختار آن زنجیره کامل گیاهان دارویی است را در دهکده گردشگری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه گیاهان بازارمحور نظیر اسطخودوس، آویشن، مریم گلی و استویا در دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کشت می شود، افزود: ما در اولین گام بازار گیاهان دارویی را شناسایی کرده و سپس کشت و پرورش گیاهانی را که بتواند نیاز بازار را تأمین کند را در اولویت قرار می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 2 میلیون نشاء در دهکده گیاهان دارویی گلستان

تولید 2 میلیون نشاء در دهکده گیاهان دارویی گلستان