مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 09:152024-01-07حوادث

زنانی که ساواک هم نتوانست بی حجابشان کند


قریب به 40 سال از فرمان کشف حجاب رضاخان گذشته بود که زنانی در بحبوحه انقلاب اسلامی تربیت شدند که برای حفظ حجابشان حاضر بودند جانشان را بدهند و مورد تمسخر قرار بگیرند ولی از حجاب دست نکشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار توانا: در 17 دی ماه 1314 رضاخان در دانش سرای مامایی برای اولین بار به همراه دختر و همسرش که بی حجاب بودند وارد شد و رسماً فرمان ممنوعیت حجاب را برای زنان اعلام کرد.

 رضا خان از این قانون به عنوان اعطای آزادی به بانوان یاد کرد و اقدام به ممنوعیت حجاب را گشودن فصل جدیدی در زندگی زن ایرانی اعلام کرد و از آن پس ماموران شهربانی و پاسبان ها با خشونت چادر از سر زنان و دختران می کشیدند.

این موضوع باعث شد بسیاری از زنان و دختران خانه نشین شوند و برای انجام امور ضروریشان بیرون نروند و یا شبانه و از کوچه های فرعی و به دور از چشم ماموران بیرون بروند.

اما همین زنانی که چندین سال خانه نشین شدند و بخاطر کشف حجاب نشدن توسط مامورین شاه از خانه بیرون نمی رفتند؛ توانستند نسلی را تربیت کنند که چندین دهه بعد، در زندان های مخوف ساواک حجاب شان را به هرشکلی حفظ کنند ومهم ترین مسئله ی آن ها حفظ آن باشد.

شکنجه گران موهای زنان را می گرفتند و آنها را دور اطاق می چرخاندند در زندان های کمیته مشترک و ساواک حجاب ممنوع بود و شکنجه گران ساواک برای تضعیف روحیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنانی که ساواک هم نتوانست بی حجابشان کند

زنانی که ساواک هم نتوانست بی حجابشان کند