مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 15:202024-01-18بين الملل

رایزنی وزیر خارجه ترکیه با همتایان ایرانی و پاکستانی


وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به تحولات اخیر منطقه، خواستار خویشتنداری ایران، عراق و پاکستان شده، در حالی که رییس دستگاه دیپلماسی این کشور نیز با همتایان ایرانی و پاکستانی خود درباره این تحولات رایزنی کرد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA) بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه ای در رابطه با تحولات اخیر در منطقه، نسبت به بروز تنش در روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان خود یعنی عراق و پاکستان ابراز نگرانی کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود در این باره آورده است: ما نسبت به تحولاتی که با حملات ایران به اهداف مشخصی در عراق آغاز شد سپس با حملات صبح دیروز (چهارشنبه) ایران به برخی اهداف در داخل پاکستان گسترش یافت و صبح امروز با حملات پاکستان به برخی اهداف در داخل ایران تشدید شد، احساس نگرانی می کنیم.

وزارت امور خارجه ترکیه در ادامه این بیانیه نیز باور خود مبنی بر لزوم حل مشکلات از طریق مفهوم دوستی و برادری مبتنی بر احترام متقابل به حاکمیت کشورها و امنیت منطقه ای آنها در چارچوب مبانی اساسی قوانین بین المللی به ویژه منشور سازمان ملل متحد را ابراز داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزیر خارجه ترکیه با همتایان ایرانی و پاکستانی

رایزنی وزیر خارجه ترکیه با همتایان ایرانی و پاکستانی