مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 09:252023-12-25پزشكي

هشدار وزارت بهداشت درخصوص انجام فصد، حجامت و زالو درمانی


مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در واکنش به انتشار فیلم ها و اخبار غیرعلمی که روش های خونگیری و اعمال یداوی غلط را به نام طب سنتی ترویج کرده که موجب نگرانی دغدغه مندان حوزه سلامت شده، - مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در واکنش به انتشار فیلم ها و اخبار غیرعلمی که روش های خونگیری و اعمال یداوی غلط را به نام طب سنتی ترویج کرده که موجب نگرانی دغدغه مندان حوزه سلامت شده، نکاتی را بیان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسینی یکتا با اشاره به اینکه اعمال یداوی در طب ایرانی از جمله فصد، حجامت، زالو درمانی و .

به عنوان روش های درمانی سنتی محسوب می شود، گفت: اعمال یداوی معمولاً در طب ایرانی آکادمیک و دانشگاهی به عنوان خط اول درمان محسوب نمی شود و بسته به مورد و تصمیم پزشک متخصص طب ایرانی تجویز می شود.

وی افزود: در منابع طب ایرانی در خصوص انجام این اعمال در سنین مختلف، زمان های اقدام ، نوع بیماری و به طور کلی شرایطی که اجازه انجام اینگونه اعمال را داریم مطالب گسترده ای وجود دارد که برخی افراد در سطح جامعه بدون اطلاع از حداقل دانستنی ها با سوء استفاده از جهل مردم به جهت کسب درآمد و شهرت اقدام به مداخله گری در امر درمان می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار وزارت بهداشت درخصوص انجام فصد، حجامت و زالو درمانی

هشدار وزارت بهداشت درخصوص انجام فصد، حجامت و زالو درمانی