مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 12:202023-12-22بين الملل

تصمیم کاخ سفید برای کاهش محدودیت های فروش تسلیحات به ریاض در پی تحولات منطقه


مقامات رسمی آمریکایی و سعودی می گویند ریاض در پی افزایش تنش های منطقه ای و با نگرانی از درگیری دوباره با نیروهای مسلح یمن برای کاهش ممنوعیت های فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان سعودی پافشاری می کند و کاخ سفید در حال فراهم کردن مقدمات کاهش برخی از این محدودیت ها است.

- مقامات رسمی آمریکایی و سعودی می گویند ریاض در پی افزایش تنش های منطقه ای و با نگرانی از درگیری دوباره با نیروهای مسلح یمن برای کاهش ممنوعیت های فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان سعودی پافشاری می کند و کاخ سفید در حال فراهم کردن مقدمات کاهش برخی از این محدودیت ها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مقامات رسمی می گویند دولت بایدن تصمیم دارد برخی محدودیت های تسلیحاتی اعمال شده از سوی واشنگتن علیه عربستان را کاهش دهد.

این محدودیت ها دو سال پیش و در پی نگرانی های واشنگتن از استفاده از این تسلیحات عرضه شده به عربستان سعودی علیه غیرنظامیان در یمن اعمال شده بود.

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به این موضوع گزارش داد: کاهش این محدودیت ها در میان تلاش های عربستان سعودی برای نهایی کردن یک توافق صلح با نیروهای مسلح یمن(انصارالله) با حمایت آمریکا انجام می شود.

یک نماینده شورای امنیت ملی کاخ سفید از توضیح در این باره خودداری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم کاخ سفید برای کاهش محدودیت های فروش تسلیحات به ریاض در پی تحولات منطقه

تصمیم کاخ سفید برای کاهش محدودیت های فروش تسلیحات به ریاض در پی تحولات منطقه