مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 14:102024-01-12اقتصادي

چاه های جدید آب در ساوه تا ابتدای سال آتی به مدار وارد می شوند


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: تلاش می کنیم چاه های مد نظر را تا ابتدای سال آتی به مدار وارد کنیم تا بخشی از تنش آبی ساوه رفع و خروجی آب سد به سمت ساوه به صفر برسد و ظرفیت باقیمانده برای زمان اضطراری استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه حشمت اله عباسی ظهر امروز در بازدید از سد ساوه با بیان اینکه کشور ما یک اقلیم گرم و خشک دارد گفت: 56 درصد تامین آب شرب ساوه از چاه ها با ظرفیت 382 لیتر است که با احتساب سد به 682 لیتر در ثانیه می رسد.

وی افزود: حداکثر نیاز آبی ساوه در فصل گرم 1144 لیتر است اما در طول سال به طور متوسط این رقم به 830 لیتر می رسد که با وضعیت فعلی حدود 700 لیتر بر ثانیه کمبود وجود دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت نیرو جز پنج شهر دارای تنش آبی در کشور است، ادامه داد: حساسیت هایی در سطح وزارتخانه برای رفع مشکل ساوه وجود دارد که وضعیت آبی به صورت هفتگی بررسی می شود و برنامه ریزی هایی برای خروج از این مشکل در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: استفاده از ظرفیت چاه های سایر دستگاه های اداری و عمومی محدوده شهر، استفاده از ظرفیت زهکش پایاب سد، تجهیز و بهره برداری از دو حلقه چاه محوطه تصفیه خانه و همچنین احیا و بازسازی چاه های منطقه سد قلی جهت افزایش دبی پمپاژ به عنوان اقدام موقت و کوتاه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاه های جدید آب در ساوه تا ابتدای سال آتی به مدار وارد می شوند

چاه های جدید آب در ساوه تا ابتدای سال آتی به مدار وارد می شوند