مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 10:302023-12-23اقتصادي

امید دیم کاران استان سمنان به بارش های خوب پاییزی / کشت گندم در 31هزار هکتار


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پایان کشت پاییزه غلات در این استان خبر داد و پیش بینی کرد که در سال زراعی پیش رو شاهد افزایش تولید در دیم زارهای استان باشیم.

- ایسنا/سمنان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پایان کشت پاییزه غلات در این استان خبر داد و پیش بینی کرد که در سال زراعی پیش رو شاهد افزایش تولید در دیم زارهای استان باشیم.

محمدرضا قاسمی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بیش از 31 هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت محصول استراتژیک گندم رفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا درباره تغییر در سطوح اراضی زیر کشت گندم گفت: سطح اراضی زیر کشت در استان تغییر چندانی نداشته است، اما با بهبود در عملکرد در واحد سطح به دنبال افزایش محصول برداشتی در این اراضی هستیم.

وی بیان کرد: انتظار می رود در این سال زراعی با توجه به افزایش بارندگی ها، در اراضی دیم استان که عمدتا در دو منطقه میامی و کالپوش هستند، شاهد افزایش محصول باشیم.

قاسمی از افزایش بارندگی های پاییزه در این مناطق به عنوان یک نکته مثبت نام برد و افزود: خوشبختانه در این منطقه که عمده دیم زارهای استان نیز در آنجا واقع شده، تا کنون بین 280 تا 310 میلی متر بارندگی پاییزی گزارش شده که بارندگی خوبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امید دیم کاران استان سمنان به بارش های خوب پاییزی / کشت گندم در 31هزار هکتار

امید دیم کاران استان سمنان به بارش های خوب پاییزی / کشت گندم در 31هزار هکتار