مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 00:352023-12-25دانش

ضرورت بازنگری در ساختار گزینش دانشجو و نقش محوری دادن به دانشگاه ها


رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی گفت: باید در خصوص ساختار گزینش دانشجو و نقش محوری دادن به دانشگاه ها در خصوص ساختار گزینش دانشجو و نقش محوری دادن به دانشگاه ها و تاثیر مدرک تحصیلی در برخورداری از مناصب اداری و جایگاه های سیاسی بازاندیشی صورت بگیرد.

- رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی گفت: باید در خصوص ساختار گزینش دانشجو و نقش محوری دادن به دانشگاه ها در خصوص ساختار گزینش دانشجو و نقش محوری دادن به دانشگاه ها و تاثیر مدرک تحصیلی در برخورداری از مناصب اداری و جایگاه های سیاسی بازاندیشی صورت بگیرد.

حسین سلیمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه برای ورود به دانشگاه ها و رشته های برتر چاره ای جز برگزاری کنکور وجود ندارد، اظهار کرد: به دلیل وجود استدالال کلیشه ای در کشور، رقابت برای ورود به دانشگاه های برتر در کشور ما بسیار بالاست؛ به همین جهت برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه ها و به ویژه رشته های برتر چاره ای جز برگزاری کنکور نداریم.

همچنان که در بیشتر کشورهای دنیا آزمونی برای پذیرش در دانشگاه های خود دارند؛ اما این آزمون به شیوه کنکور ما برگزار نمی شود؛ بلکه ترکیبی از آزمون های مختلف وجود دارد که از طریق آن دانشجو پذیرش می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بازنگری در ساختار گزینش دانشجو و نقش محوری دادن به دانشگاه ها

ضرورت بازنگری در ساختار گزینش دانشجو و نقش محوری دادن به دانشگاه ها