مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 16:252023-12-27اقتصادي

ثبت ملی 50 اثر تاریخی غیر منقول گیلان در دست اقدام است


مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از تشکیل پرونده ثبت ملی حدود 20 اثر میراث ناملموس شامل آیین های مذهبی و غذاهای گیلانی خبر داد و تصریح کرد: همچنین آماده سازی پرونده ثبت ملی 50 اثر تاریخی غیر منقول استان انجام شده که شامل بناها و محوطه ها و اماکن مذهبی و غیرمذهبی است.

- ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیش از 320 پروژه با سرمایه گذاری 6000 میلیارد تومانی در بخش گردشگری استان گیلان فعال است، اظهار کرد: این پروژه ها شامل هتل های پنج ستاره و اقامتگاه های بوم گردی در رشت، انزلی، چابکسر و لنگرود و.

است.

وی از صدور بیش از 160 مورد موافقت اصولی احداث تاسیسات گردشگری طی امسال خبر داد و افزود: بیش از 3000 نفر اشتغال در این واحدهای اقامتی تعریف شده که موجب رونق گردشگری و ارتقاء درآمدی استان می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان سهم این اداره کل در ایجاد اشتغال سال 1402 را 950 شغل دانست و خاطرنشان کرد: طبق آمار سامانه رصد اشتغال، 80 درصد این سهمیه محقق شده است.

جهانی بخش دیگری از پروژه های در دست اجرا را شامل اقامتگاه های بوم گردی و هتل ها و بوتیک هتل ها دانست و ادامه داد: امیدواریم تا دهه فجر 25 پروژه آماده بهره برداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 50 اثر تاریخی غیر منقول گیلان در دست اقدام است

ثبت ملی 50 اثر تاریخی غیر منقول گیلان در دست اقدام است