مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 15:562024-01-01پزشكي

افزایش 30 درصدی بیماران دیابتی در البرز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، شهرام صیادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در حاشیه افتتاح مراکز مراقبت دیابت و پلاسما درمانی در مجتمع آموزشی و درمانی امام علی(ع)، با بیان اینکه در 5سال گذشته تعداد بیماران دیابتی در سطح جامعه از یازده درصد به چهارده درصد افزایش یافته است، گفت: عدم تحرک و عدم رعایت بهداشت غذایی در سطح جامعه باعث افزایش سی درصدی بیماران دیابتی شده است.

وی با اشاره به اینکه 15درصد بیماران دیابتی به زخم دیابت تبدیل می شود، افزود: افتتاح مرکز مراقبت دیابت و پلاسما درمانی در کرج تحولی در درمان زخم های دیابتی است.

صیادی با بیان اینکه داشنکده علوم پزشکی بزرگترین مجتمع آموزشی خیرساز و بزرگترین دانشکده پزشکی در سطح کشور است، ادامه داد: این پروژه در سال 1399 آغاز و از خرداد ماه مورد بهره برداری قرار گرفت اما سه هفته پیش به صورت رسمی افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه استان البرز البرز بعد از تهران متراکم ترین استان کشور است، بیان کرد: در دوران ویروس کرونا البرز از نظر میزان واکسیناسیون و کنترل و کاهش بیماری جز سه استان برتر قرار گرفت.

  صیادی ادامه داد: راه اندازی نخستین مرکز گامانایف با ارائه خدمات بر اساس تعرفه دولتی در یکی از بیمارستان های دولتی کرج مورد بهره برداری قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی بیماران دیابتی در البرز

افزایش 30 درصدی بیماران دیابتی در البرز