مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 12:302024-01-02اقتصادي

تأثیر طرح های آبخیزداری در کاهش بلایای طبیعی البرز


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: 147 میلیون مترمکعب روان آب طی سال های اخیر تاکنون با اجرای طرح های آبخیزداری به سفره های آب زیرزمینی این استان هدایت شده است.

- ایسنا/البرز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: 147 میلیون مترمکعب روان آب طی سال های اخیر تاکنون با اجرای طرح های آبخیزداری به سفره های آب زیرزمینی این استان هدایت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اصغر بیات روز سه شنبه 12 دی ماه با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری در کاهش بلایای طبیعی مانند سیل و امنیت جوامع محلی محدوده حوضه های آبریز استان تاثیر گذار بوده است، افزود: امروز آثار طرح های آبخیزداری در کنترل رسوب و تامین آب البرز مشهود است.

وی گفت: از آثار مهم طرح های مکانیکی آبخیزداری مانند خشکه چینی سنگ و سازهای بتنی تجمیع روان آب ها در پشت این سازه ها است که به مرور آب ها به سفره های زیر زمینی تزریق می شود ضمن آنکه از جاری شدن سیلاب و تخریب خاک جلوگیری به عمل می آید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز اظهار کرد: هدر روی منابع آب و خاک طی چند دهه اخیر بر اثر فعالیت های مخرب انسانی در بسیاری از حوضه های آبریز کشور و البرز شدت یافته که تبعات اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر طرح های آبخیزداری در کاهش بلایای طبیعی البرز

تأثیر طرح های آبخیزداری در کاهش بلایای طبیعی البرز