مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 07:452024-01-15اقتصادي

استاندار یزد: معادن غنی استان یزد در تراز جهانی است


استاندار یزد با بیان این که این استان، رتبه دوم معدنی و جایگاه اول به لحاظ تنوع مواد معدنی در کشور را به خود اختصاص داده است گفت : یزد به لحاظ معادن جزو غنی ترین استان های کشور و آسیا و حتی در برخی موارد در تراز جهانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، مهران فاطمی در جریان دیدار سفیر ایران در سنگاپور که جهت بررسی پیشران های توسعه ای و تکنولوژی های مورد استفاده در این کشور و نیز توسعه ارتباطات تجاری و گردشگری سنگاپور و یزد انجام شد، اظهار کرد: یزد دارای سه ثروت بزرگ منابع طبیعی، میراث فرهنگی و منابع انسانی است.

وی افزود: بزرگترین معدن سرب و روی غرب آسیا و دومین معدن سرب و روی دنیا در آینده ای نزدیک در استان به بهره برداری می رسد.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به ثروت فرهنگ و میراث ماندگار پیشینیان، گفت: در کشور بناها و شاهکارهای معماری زیادی وجود دارد اما بافت تاریخی یزد، بهم پیوسته و کاملا خشتی است و زندگی و سبک زندگی اصیل در آن جریان دارد.

فاطمی تصریح کرد: در بافت تاریخی یزد انرژی و بهره وری دیده شده و ادیان به صورت مسالمت آمیز با هم زندگی می کنند که این ویژگی ها یزد را نسبت به سایر مناطق متمایز کرده است.

وی با اشاره به ویژگی در دسترس پذیر بودن کویر یزد گفت: فاصله بسیار کوتاه این کویر تا فرودگاه یزد و نیز مشاهده اختلاف دما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار یزد: معادن غنی استان یزد در تراز جهانی است

استاندار یزد: معادن غنی استان یزد در تراز جهانی است