مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 17:002024-01-07اقتصادي

ازدست رفتن فرصت صادرات 50 میلیون لیتر بنزین در روز با تولید خودرو بی کیفیت


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران: سالانه 2 میلیون خودرو به تعداد خودروهای کشور اضافه می شود که معادل 5 تا 6 میلیون لیتر به مصرف بنزین اضافه می کند.

- مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران: سالانه 2 میلیون خودرو به تعداد خودروهای کشور اضافه می شود که معادل 5 تا 6 میلیون لیتر به مصرف بنزین اضافه می کند.

این عدد معادل تولید یک روز پالایشگاه تهران است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: اگر خودروهای کشور با استاندارد بین المللی تولید می شد، مصرف بنزین به 60 میلیون لیتر در روز کاهش می یافت و می توانستیم روزانه 50 میلیون لیتر صادرات داشته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، جلیل سالاری با اشاره لزوم ایجاد تنوع در سبد سوخت کشور، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که باید به سمت تنوع سبد سوختی حرکت کنیم؛ در حال حاضر نزدیک به 35 میلیون لیتر ظرفیت CNG در کشور وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: ناوگان حمل نقل عمومی هم فرسوده شده و مصرف آن بالا است؛ همچنین بررسی پیمایش کارت های سوخت نشان می دهد مصرف سوخت خودروهای جدید بالاست و می توان با استفاده از ظرفیت سی ان جی بخشی از ناترازی بنزین را برطرف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدست رفتن فرصت صادرات 50 میلیون لیتر بنزین در روز با تولید خودرو بی کیفیت

ازدست رفتن فرصت صادرات 50 میلیون لیتر بنزین در روز با تولید خودرو بی کیفیت