مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 18:402024-01-06بين الملل

بازجویی از 100 افسر ارتش جمهوری ارمنستان


مقام های ارمنستان روز شنبه گفتند که 100 افسر ارتش این کشور را با اتهام کم کاری در جریان جنگ دوم با جمهوری آذربایجان تحت بازجویی قرار داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارمنستان 100 افسر ارتش خود را  در رابطه با شکست در جنگ دوم قره باغ تحت بازجویی قرار داده است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی پرونده های جنایی علیه 422 نفر از جمله 100 افسر به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد دلایل شکست جنگ دوم  قره باغ باز شده است.

جنگ دوم قره باغ بین باکو و ایروان در  سپتامبر 2020 با درگیری شدید در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و بعد از تحمیل تلفات به دو طرف، سرانجام نهم نوامبر 2020، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان بیانیه مشترکی را در خصوص آتش بس کامل در قره باغ کوهستانی به امضا درآوردند.

جمهوری آذربایجان در نتیجه درگیری های نظامی 44 روزه سال 2020 توانست بخش اعظم سرزمین های خود را از نیروهای ارمنی در قره باغ پس بگیرد.

در پی عملیات نظامی برق آسای سپتامبر امسال باکو در قره باغ هم جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی اعلام انحلال کرد و تقریباً همه ساکنان ارمنی این منطقه به ارمنستان گریختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازجویی از 100 افسر ارتش جمهوری ارمنستان

بازجویی از 100 افسر ارتش جمهوری ارمنستان