مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 08:252024-01-01فرهنگي

دستگیری 4 نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در بخش صالح آباد مهران


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از دستگیری 4 حفار غیرمجاز آثار تاریخی در بخش صالح آباد شهرستان مهران خبر داد.

- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد: دستگیری 4 نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در بخش صالح آباد مهران ایسنا/ایلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از دستگیری 4 حفار غیرمجاز آثار تاریخی در بخش صالح آباد شهرستان مهران خبر داد.

فرزاد شریفی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شب گذشته 10 دی در گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در بخش صالح آباد شهرستان مهران، تعداد 4 نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی دستگیر و از متهمان تعدادی آلات و ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ و طناب کشف و ضبط یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه، متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند، ادامه داد: به استناد ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: از مردم عزیز تقاضا داریم هر گونه مورد مشکوک را در این رابطه با ما د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری 4 نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در بخش صالح آباد مهران

دستگیری 4 نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در بخش صالح آباد مهران