مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 13:502023-12-30سياسي

پیشنهاد تعطیلی روز بعد از شب یلدا


رییس پژوهشکده مردم شناسی، تعطیلی روز بعد از شب یلدا را پیشنهاد کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، علیرضا حسن زاده ـ رییس پژوهشکده مردم شناسی ـ در همایش یلدا در آیینه فرهنگ و تمدن کهن ایران ، که به مناسبت نخستین سال ثبت جهانی این عنصر میراث ناملموس از سوی پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، موزه ملی ایران و کانون فرهنگی هنری دایا و نگارخانه آپامه برگزار شد، گفت: پژوهشکده مردم شناسی، بر اساس مطالعات کارشناسیِ آیین یلدا، که مبتنی بر بیداری و دید و بازدید خانوادگی تا دیروقت است، پیشنهاد تعطیلی روز بعد از شب یلدا و یا دست کم دیرتر شروع شدن وقت اداری را مطرح کرده است.

او همچنین تاکید کرد: سیاستگذاری در حوزه آیین، به معنی دخالت در آیین نیست و نام آیین هایی چون یلدا که از سوی مردم انتخاب شده، غیرقابل تغییر است.

  ذات الله نیکزاد ـ معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ـ نیز در این همایش گفت: آیین یلدا مهمترین جشن خانوادگی در میان جشن های ایرانی است که همه را گرد هم می آورد و همواره یکی از عوامل همبستگی و یکپارچگی مردم ایران بوده است.

آتوسا مومنی ـ رییس مرکز میراث ناملموس تهران ـ هم اظهار کرد: جشن یلدا یک عنصر تام و کامل از نظر  میراث ناملموس است و در همه رده های میراث ناملموس قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد تعطیلی روز بعد از شب یلدا

پیشنهاد تعطیلی روز بعد از شب یلدا