مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 12:052023-12-23پزشكي

علت تهوع دوران بارداری چیست؟


تقریباً 70 درصد از زنان در دوران بارداری حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کنند که در اصطلاح عامیانه «تهوع صبحگاهی» نامیده می شود، هرچند ممکن است در هر زمانی از روز رخ دهد.

- تقریباً 70 درصد از زنان در دوران بارداری حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کنند که در اصطلاح عامیانه تهوع صبحگاهی نامیده می شود، هرچند ممکن است در هر زمانی از روز رخ دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، حدود 0.

3 تا دو درصد از زنان نوع شدیدتری از استفراغ را تجربه می کنند که اصطلاحا هایپراِمِسیس گراویداروم نام دارد و در بعضی موارد چنان حاد است که آنها را در خوردن، نوشیدن و انجام فعالیت های روزمره دچار مشکل می کند.

این امر در موارد شدیدتر حتی می تواند منجر به مرگ ناشی از کم آبی بدن شود.

متخصصان در آمریکا حالا می گویند هورمونی را شناسایی کرده اند که توسط جنین در حال رشد در بدن مادر ترشح می شود و می تواند عامل به وجود آمدن تهوع صبحگاهی باشد.

آزمایش ها نشان داده است پروتیین جی دی اف15 (GDF15) که در میزان کم توسط اندام هایی از جمله مثانه، پروستات و کلیه ها تولید می شود از طریق اتصال به گیرنده های تخصصی در ساقه مغز حالت تهوع را در فرد ایجاد می کند.

دکتر ارهیلی ، متخصص متابولیسم در دانشگاه کمبریج انگلیس و از نویسندگان این مطالعه در این باره می گوید: در اوایل بارداری، سطح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت تهوع دوران بارداری چیست؟

علت تهوع دوران بارداری چیست؟