مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 00:552024-01-16بين الملل

درخواست سنای فرانسه از دولت ماکرون برای تحریم جمهوری آذربایجان


در ادامه تنش بین پاریس با باکو، سنای فرانسه روز سه شنبه قطعنامه تحریم جمهوری آذربایجان را تصویب کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش بین باکو و پاریس، سنای فرانسه روز سه شنبه با 295 رای موافق در برابر یک رای مخالف قطعنامه ای را برای تحریم جمهوری آذربایجان تصویب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه رادیو اروپای آزاد در این قطعنامه  از دولت فرانسه خواسته شده است که جمهوری آذربایجان را به دلیل حملات علیه ارمنستان و تجاوز به قره باغ کوهستانی تحریم کند.

این قطعنامه همچنین جمهوری آذربایجان را به دلیل حمله به ارمنستان درسپتامبر محکوم می کند و از باکو می خواهد نیروهای خود را از ارمنستان خارج کند.

سنای فرانسه همچنین خواستار تضمین این است که وضعیت کریدور لاچین که منطقه را به ارمنستان متصل می کند، بدون تغییر باقی بماند.

 بر اساس این گزارش، الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان، فرانسه را متهم کرده که با تسلیح ارمنستان، درگیری در قفقاز را دامن می زند.

به دنبال شکست ارمنستان در جنگ دوم قره باغ در سال 2020 که در نهایت به انحلال دولت محلی قره باغ در سال جاری میلادی و پیوستن رسمی آن به خاک جمهوری آذربایجان شد برخی کشورهای غربی از جمله فرانسه در حال تقویت نظامی و تسلیحاتی ایروان برآمده اند که مخالفت شدید جمهوری آذربایجان را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست سنای فرانسه از دولت ماکرون برای تحریم جمهوری آذربایجان

درخواست سنای فرانسه از دولت ماکرون برای تحریم جمهوری آذربایجان