مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 11:352023-12-24سياسي

بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در علوم شناختی در کنگره علوم اعصاب


دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و مراکز علمی از 8 دی ماه آغاز به کار می کند.

- دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و مراکز علمی از 8 دی ماه آغاز به کار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد تقی جغتایی، رییس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی از 6 تا 8 دی ماه 1402، افزود: علوم اعصاب جزء حوزه های دانشی است که سال های اخیر با رشد همراه بوده و علت آن نیز ورود فناوری های جدید است که بشر توانسته مغز و ساختار آن را بیشتر بشناسد.

وی گفت: تصویربرداری مغزی، تحریک مغزی شامل تحریک سطح عمقی مغز، مطالعات هیستوشیمی و استفاده از هوش مصنوعی از جمله این فناوری ها است.

جغتایی تصریح کرد: اطلاعات بشر از مغز تاکنون ساختاری بود، اما با ورود فناوری ها، آشنایی و شناخت بشر با کارکردهای مغز و جنبه های مختلف آن افزایش یافت و به همین جهت امروزه حوزه های علوم اعصاب و اعصاب شناختی جزء رشته های کارآمد در مراکز دانشگاهی، علمی و تحقیقاتی قرار دارد.

وی با اعلام این مطلب که هوش مصنوعی نیز برگرفته از کارکردهای مغز است، گفت: در کنگره امسال رابطه بین کاربردهای علوم اعصاب در هوش مصنوعی و بالعکس مورد بح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در علوم شناختی در کنگره علوم اعصاب

بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در علوم شناختی در کنگره علوم اعصاب