مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 17:202024-01-06پزشكي

اهدای عضو پرستار مشهدی ماندگار شد


مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اهدای عضو پرستار 47 ساله مرگ مغزی ساکن مشهد به چهار بیمار نیازمند عضو خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و بیست و دومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم مهدی اسوار ، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان فارابی مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده اش، امروز در بیمارستان منتصریه این شهر زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: مرحوم اسوار که خود از نارسایی کلیه رنج می برد و دیالیز می شد، دچار ایست قلبی شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد زنده یاد اسوار در بیمارستان منتصریه به بانویی 58 ساله ساکن شیروان که سال ها از نارسایی کبد رنج می برد اهدا و پیوند شد.

خالقی افزود: قرنیه های این پرستار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون 131 فرد مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل اهدای عضو و پیوند اعضا قرار گرفته اند که باعث شده به حدود 500 بیمار، عضو اهدایی پیوند شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای عضو پرستار مشهدی ماندگار شد

اهدای عضو پرستار مشهدی ماندگار شد