مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 11:452023-12-27اقتصادي

تثبیت خودکفایی گندم در گرو تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی


اثر منفی افزایش جهانی قیمت گندم بر امنیت غذایی را می توان با ترغیب کشاورزان به کشت گندم با تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی، خنثی کرد، اما با گذشت بیش از 3 ماه از آغاز سال زراعی جدید، - گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: خودکفایی در تولید گندم نان با خرید 10 میلیون تن گندم مهمترین خبر کشاورزی و امنیت غذایی در سال جاری بود که مانع خروج 2.

5 میلیارد دلار معادل یارانه پرداختی به بخش آردو نان کشور شد.

ابراهیم مرادزاده، کارشناس کشاورزی، با بیان اینکه تعیین قیمت مناسب برای تداوم خودکفایی ضروری است، گفت: تکیه بر واردات آن هم در محصول مهمی مانند گندم خطا است، اگر شرایط بحرانی و جنگی پیش بیاید که این کشورها صادر نکنند چه باید کرد؟ همانطور که در دوران کرونا با نقض قانون تجارت جهانی عوارض سنگین برای صادرات وضع کردند که حتی قیمت ها دو برابر شد، تداوم خودکفایی بدون تعیین قیمت خرید مناسب برای گندم امکانپذیر نیست .

با سخت شدن شرایط واردات، کشورها تمرکز خود را به افزایش تولید کالاهای اساسی و حمایت از کشاورزان داخلی تمرکز کرده اند که یکی از این راه ها خرید محصول کشاورزان داخلی به قیمت مناسب است.

نرخ خرید تضمینی گندم در شهریور توسط شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی و با نگاه حمایتی تعیین شد، اما شنیده ها حامی از آن است که  رییس سازمان برنامه و بودجه قی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تثبیت خودکفایی گندم در گرو تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی

تثبیت خودکفایی گندم در گرو تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی