مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 08:402024-01-01پزشكي

کمبود داروی حیاتی بیماران قلبی در خوزستان


بیماران قلبی عروقی خوزستان برای تأمین قرص وارفارین دچار مشکل شده اند و داروخانه به داروخانه به دنبال تأمین این قرص ها هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، مدتی است که بیماران قلبی عروقی خوزستان برای تأمین قرص وارفارین دچار مشکل شده اند و داروخانه به داروخانه به دنبال تأمین این قرص ها هستند.

وارفارین یک داروی ضد انعقاد خون (رقیق کننده خون) است.

 وارفارین، لختگی خون را کاهش می دهد و برای درمان یا پیشگیری از لخته شدن خون در شریان ها و وریدها به کار برده می شود و احتمال سکته مغزی، حملات قلبی یا ابتلا به بیماری های خطرناک دیگر را کاهش می دهد اگر فردی دچار لخته خون در پا شده باشد، احتمالاً یک دوره کوتاه وارفارین به مدت 6 هفته تا 6 ماه مصرف خواهد کرد؛ اما اگر وارفارین با هدف کاهش خطر لخته شدن خون مصرف شود، احتمالاً دوره درمان بیش از 6 ماه و شاید در بعضی موارد مادام العمر باشد.

هرچند برخی از داروها به عنوان جایگزین وارفارین معرفی شده اند اما برخی از پزشکان معتقدند که بهترین راه جلوگیری از تشکل لخته خون برای برخی از بیماران مصرف قرص وارفارین است و داروهای جایگزین، کارکرد وارفارین ندارند.

داروخانه به داروخانه در پی وارفارین یکی از شهروندان اهوازی می گوید: مدتی است که پزشک متخصص قرص وارفارین را برای من تجویز کرده اما داروخان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود داروی حیاتی بیماران قلبی در خوزستان

کمبود داروی حیاتی بیماران قلبی در خوزستان