مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 11:352024-01-19بين الملل

توصیه مسکو به طالبان: جریان های سیاسی را هم وارد ساختار قدرت کنید


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «سرگیی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست سالانه خبری خود که به بررسی دستاورد های سیاست خارجی مسکو اختصاص داشت، - وزیر خارجه روسیه به هیئت حاکمه طالبان توصیه کرد تا با ایجاد یک دولت فراگیر، جریان های سیاسی را هم وارد ساختار قدرت افغانستان کند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست سالانه خبری خود که به بررسی دستاورد های سیاست خارجی مسکو اختصاص داشت، با اشاره به وضعیت افغانستان گفت: یک دولت بالفعل در افغانستان وجود دارد و اوضاع را کنترل می کند؛ درست است برخی از کانون های تنش و اعتراض در آنجا وجود دارد، اما طالبان قدرت واقعی دارند.

وی افزود: ما با طالبان ارتباط منظم داریم، از جمله پیرامون مسائلی که باید حل شود تا آن ها به یک دولت کاملاً رسمیت یافته تبدیل شوند.

لاوروف با توصیه به طالبان برای شریک کردن جریان های سیاسی در ساختار قدرت گفت: تحقق وعده های طالبان در درجه اول، شامل ایجاد یک حکومت فراگیر می شود که نه تنها شامل پشتون ها، بلکه دیگر گروه های قومی و سیاسی را نیز شامل شود؛ ما فعالانه به طالبان توصیه می کنیم نیرو های سیاسی دیگر را به ساختار حکومتی دعوت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه مسکو به طالبان: جریان های سیاسی را هم وارد ساختار قدرت کنید

توصیه مسکو به طالبان: جریان های سیاسی را هم وارد ساختار قدرت کنید