مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 09:452024-01-02سياسي

نقش تاثیرگذار آیت الله «سید محمدرضا گلپایگانی» در تأسیس حوزه علمیه قم


پس از هجرت آیت الله العظمی حائری یزدی به قم آیت الله گلپایگانی نیز به دعوت ایشان به این شهر آمد و نقش بسزایی در تأسیس حوزه علمیه قم داشت.

- نقش تاثیرگذار آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی در تأسیس حوزه علمیه قم ایسنا/قم استاد حوزه علمیه قم گفت: پس از هجرت آیت الله العظمی حائری یزدی به قم آیت الله گلپایگانی نیز به دعوت ایشان به این شهر آمد و نقش بسزایی در تأسیس حوزه علمیه قم داشت.

آیت الله سید جواد گلپایگانی در آستانه سی و یکمین سالگرد رحلت آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی از مراجع فقید تقلید در جمع منتخبان هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم با اشاره به ابعاد شخصیتی این مرجع فقید شیعیان، گفت: در زمان مرجعیت مرحوم آیت الله گلپایگانی خدمات بسیاری به همت ایشان به جامعه ارائه شد که این خدمات اعم از ساخت بیمارستان، مساجد، مدارس، حوزه های علمیه و خانه های عالم در شهرستان ها بود و 80 خانه عالم در نقاط مختلف کشور برای امر تبلیغ روحانیون ساخته شده است.

وی ادامه داد: این مرجع تقلید به امر ساخت مدارس نیز اهتمام داشت و تعدادی از مدارس در شهرها و روستاهای کشور ساخته شد که مدرسه علمیه گلپایگان از جمله آنان است.

آیت الله گلپایگانی افزود: در آن زمان بسیاری از مساجد شهر گلپایگان، نیازمند تجدید بنا و یا بهسازی بودند که به دستور این مرجع تقل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش تاثیرگذار آیت الله «سید محمدرضا گلپایگانی» در تأسیس حوزه علمیه قم

نقش تاثیرگذار آیت الله «سید محمدرضا گلپایگانی» در تأسیس حوزه علمیه قم